Specyficzne zaburzenia sensomotoryczne wpływające na funkcjonowanie dziecka
Adresaci: szkolenie przeznaczone jest dla pedagogów, rehabilitantów, psychologów, logopedów, terapeutów zajęciowych i innych osób pracujących z dziećmi z deficytami rozwojowymi.
Czas trwania szkolenia: 2 dni (12 godzin),
I dzień 9.00-17.00, II dzień 9.00- 14.00 – zajęcia warsztatowe
Cena: 350 zł - cena obejmuje udział w zajęciach teoretycznych i praktycznych, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe
Termin: nie ustalony
Miejsce szkolenia: Katowice
Wszystkie informacje dotyczące szkolenia, dokładna lokalizacja, numer konta, termin płatność itp., zostaną przesłane do zarejestrowanych uczestników ok. miesiąc przed terminem szkolenia. Przed dokonaniem rejestracji prosimy zapoznać się z Regulaminem
Max. ilość uczestników: 25 osób
Prowadzący: Alicja Salwach
mgr Alicja Salwach- Fizjoterapeuta z 5-cio letnim doświadczeniem w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi, neurologicznymi, genetycznymi oraz metabolicznymi. Oligofrenopedagog, nauczyciel wychowania przedszkolnego, Terapeuta Integracji Sensorycznej, surdo i tyflopedagog, terapeuta NDT Bobath.
Ukończyła kursy i szkolenia w zakresie: fizjoterapii dziecka ryzyka, rehabilitacji w zaburzeniach rozwojowych niemowląt 0-12 msc., terapii ręki I i II stopień, Kinesiology Taping, Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, terapii behawioralnej dzieci autystycznych I i II stopień, Komunikacji Alternatywnej i Wspomagającej (AAC) i inne.
W pracy zawodowej prowadzi terapię pedagogiczną nastawioną na rozwój poznaczy oraz społeczny dzieci autystycznych, z niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz zaburzeniami rozwojowymi, fizjoterapię, terapię Integracji Sensorycznej oraz diagnozy rozwoju sensomotorycznego dzieci. Pisze programy autorskie ćwiczeń usprawniających sferę ruchową dzieci będących w terapii.
W trakcie swojej praktyki realizuje Wczesne Wspomaganie Rozwoju jako terapeuta Integracji Sensorycznej oraz fizjoterapeuta i terapeuta NDT Bobath.
Program szkolenia:
Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników niezbędnej wiedzy teoretycznej oraz umiejętności praktycznych związanych z wyrównywaniem zaburzeń sensomotorycznych u dzieci.
Dzień I
1. Rozwój sensomotoryczny dziecka w pierwszych 2 latach życia
• omówienie rozwoju dziecka w pierwszych 2 latach życia
• omówienie wybranych odruchów pierwotnych
2. Zmysł równowagi - podstawowe zmysły odpowiedzialne za prawidłowe reakcje posturalne i napięcie mięśniowe oraz ich wpływ na funkcjonowanie dziecka
• układ przedsionkowy
• układ proprioceptywny
• wpływ ruchu i równowagi na percepcję wzrokową i słuchową
• omówienie i demonstracja prostych testów diagnozujących zmysł równowagi
3. Układ dotykowy
• wpływ zaburzeń w obrębie zmysłu dotyku na rozwój motoryczny i emocjonalny
• objawy nieprawidłowego funkcjonowania systemy dotykowego
4. Wpływ nie w pełni zintegrowanych odruchów pierwotnych na kompetencje szkolne
• zaburzenia posturalne a trudności w uczeniu się
• wpływ nie wygaszonych odruchów pierwotnych na trudności w uczeniu się
• demonstracja sposobów oceny stopnia integracji wybranych odruchów
Dzień II
1. Ćwiczenia usprawniające reakcję posturalne
• trening równoważny u dziecka z użyciem przyborów, sprzętu rehabilitacyjnego i bez przyborów.
• zabawy rozwijające zmysł równowagi i stabilizację posturalną
2. Stymulacja układy proprioceptywnego
• wyciszająca i organizująca stymulacja układ nerwowy
• zabawy rozwijające świadomość ciała, planowanie motoryczne oraz koordynacje.